Presentació Butlletí Un dels reptes que com a organització ens hem fixat en el nostre pla estratègic, és la necessitat de comunicar més i millor a tots els nivells. La comunicació i l´accés a la informació és per a nosaltres un factor essencial, un actiu i un recurs que cal saber gestionar correctament. Dins del nostre pla de comunicació, el primer objectiu que ens vam fixar va ser la posta en marxa d´una web informativa. Aquesta web ja és plenament operativa des de fa un any, i amb excel.lents resultats, facilitant la permeabilitat i l´accés a la informació tant des de la vessant dels ajuntaments com dels contribuents. En aquesta línia, conscients que actualment cal reforçar la comunicació i l´accés a la informació, hem apostat per habilitar un nou canal; el Butlletí Electrònic Informatiu. Així doncs, aquest butlletí neix com a eina orientada especialment als ajuntaments, conscients de la necessitat de millorar el flux de comunicació amb els municipis. Volem que sigui un punt de trobada, àgil i versàtil, dinàmic tant en els continguts com en el format, i una referència pels usuaris. El contingut d´aquest butlletí versarà sobre informació d´interès pels ajuntaments, novetats, destacats, etc. La seva periodicitat serà mensual, seleccionant la informació més rellevant i actualitzada. Al tractar-se d´un butlletí electrònic ens permetrà gaudir dels avantatges de les TIC, com són, facilitat d’accés, avantatges en l’emmagatzemament, celeritat i actualització immediata, major difusió, disminució dels costos, diversitat de formats, facilitat d’interacció, etc. Cal dir però, que aquest butlletí no substitueix la comunicació tradicional, sinó que neix com a complement a la comunicació tradicional. Estem convençuts de l’interès en l’aposta que fem per aquest canal de comunicació i esperem que aquesta eina us sigui de màxima utilitat, atès que neix amb la voluntat de promoure una administració més propera al vostre ajuntament.
L'OAGRTL redueix la seva tarifa Us recordem que a partir del 2011 s'aplicarà un nou premi de cobrança als ajuntaments i passarà de l'actual, que se situa entre el 4% i el 4,75%, al 3,5%. Aquest canvi afectarà exclusivament a les taxes i preus públics. Amb la modificació de l'article 6è de l'Ordenança pel servei de recaptació, la nova tarifa que cobrarà l'OAGRTL a partir del 2010 als municipis, passarà a ser del 3,5% per les taxes i preus públics, enlloc de l'actual que se situa entre el 4% i el 4,75%.
L'OAGRTL estrena oficina virtual Ens plau anunciar-vos que aquest mateix mes de gener s’ha inaugurat la nova oficina virtual (OV) de l´OAGRTL. Des d’avui mateix, els contribuents del vostre municipi ja poden fer els següents tràmits telemàtics per Internet des de la nostra web: - Domiciliació bancària de rebuts: altes, baixes i modificacions. Anualment es fan 16.300 tràmits d’aquest tipus. - Domiciliació (només altes) en època de cobrança - línia 900. (6.200/any). - Pagament de tributs (a través de la web per targeta crèdit, banca on-line...). - Impost sobre vehicles de tracció mecànica: aplicació del prorrateig per trimestres. - Impost sobre activitats econòmiques: aplicació del prorrateig per trimestres. Segons el full de ruta establert en el Pla e-administració 2010-2012 del OAGRTL, la majoria dels serveis s’aniran desplegant progressivament telemàticament en la web fins arribar al 2012, on es preveu que el 70% dels tràmits actuals es puguin realitzar per Internet. Així, segons el calendari establert, es configuren 4 fases on es prioritza i s’identifiquen els pròxims serveis a oferir per l´OV. Els propers serveis que pretenem oferir a partir del segon semestre del 2011 seran: - Sol•licitud del document per fer el pagament de tributs - Demanar un justificant conforme un deute està pagat. - Modificació de l'adreça fiscal i/o correcció d'errors ortogràfics en el nom / cognoms - Tràmits interns de revisió d'expedients per poder donar de baixa. - Carpeta ciutadana. Podeu consultar el calendari de desplegament dels serveis telemàtics, a la nostra web, dins l’apartat “noticies”. Amb aquest oficina virtual, l´OAGRTL pretén adaptar-se a les TIC i ser una administració més accessible, doncs l´OV funcionarà les 24h els 365 dies de l’any, i més eficient, doncs estalviarà temps i costos als contribuents tant en desplaçaments com en la tramitació de la documentació. |